۱۳۹۶ بهمن ۳, سه‌شنبه

جنبش دی‌ماه از دریچه‌ای دیگر

یکی از ویژگیهای بارز و متفاوت خیزش دی ماه ۹۶ در مقایسه با حرکت‌ها و جنبش‌های اجتماعی و سیاسی پیش از خود که مورد توجه بسیاری از ناظران و تحلیلگران نیز واقع گردید، ماهیت غیر دینی و غیر مذهبی و حتا ضد مذهبی آن است. این ویژگی ابتدا در شعارهای معترضان تبلور یافت و سپس در حمله به برخی از نمادهای مذهبی و مکان‌های مقدس، واقعیت غیر قابل انکار خود را به اثبات رساند و بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد: شعارهایی چون نه اسلام نه قرآن هر دو فدای ایران، اسلام رو پله کردید مردم رو ذله کردید، توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه، آخوندها حیا کنید مملکت رو رها کنید، ما آریایی هستیم عرب نمی‌پرستیم، مرگ بر جمهوری اسلامی... و همچنین آتش زدن مسجد و امامزاده و تکیه و حسینیه، حمله به دفتر امام جمعه و تخریب آن و مهمتر از همه آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی با نقوش الله‌اکبر.
جنبۀ ضداسلامی این مورد آخر به اندازه‌ای گویا بود و به اندازه‌ای بر حاکمان رژیم اسلامی گران آمد که هر یک به نحوی واکنش نشان داده و سعی کردند آنرا عملی ضد ملی قلمداد کرده و افکار عمومی را از اهانت صریح معترضان به اسامی متبرکه و مقدس الله و الله‌اکبر نوشته شده بر پرچم منحرف سازند. آخرین آن واکنش تند قاسم سلیمانی بود.(۱) 

پس از انقلاب ۵۷ علما و فقهای اسلام و سازمان روحانیت شیعه با تشکیل حکومت اسلامی و با صرف تمامی ثروت‌ها و دارایی‌های ایران که به چنگشان افتاده بود و تلف کردن جان و عمر و زندگی هزاران انسان بیگناه، کوشیدند تا حاکمیت انسان و قوانین انسانی را نابود ساخته و به خدا و قوانین الهی بر روی زمین حاکمیت ببخشند. اما به علت مقاومت ملت ایران، این دسیسه و توطئه ضدبشری پس از چهار دهه تلاش مذبوحانه، به شکل خفت‌باری شکست خورده و حکومت اسلامی راه سقوط پیش گرفته ‌است. آخوندها و آیت‌الله‌ها و علما و فقهای اسلام امروز به چنان حقارتی دچار شده‌اند که از سر استیصال دست یک آفتابه دزد بیچاره را با گیوتین آهن‌بر قطع می‌کنند تا به وسیلۀ این نمایش مبتذل، نشان دهند که در اجرای دستورات الله و قرآن موفق بوده‌اند. در صورتی که اینبار اعتراض و تقبیح یکپارچه ملت ایران نسبت به این عمل وحشیانه، ثابت کرد که بریدن دست دزد با بریدن سر انسان‌ها توسط گروه داعش، ماهیت ضدبشری یگانه‌ای دارد و همگان از آن روی بر می‌تابند. (۲)

 خیزش دی ماه به اصطلاح عامیانه کمر جمهوری اسلامی را شکست و این نظام از این واقعه هرگز کمر راست نخواهد کرد و عاقبت زمینگیر شد. مردن یعنی آن فرایندی که در نهایت به مرگ منجر می‌شود، در مورد جمهوری اسلامی آغاز گردیده است. چنانچه خیزش دی‌ماه به قصد کفن و دفن جمهوری اسلامی باری دیگر اوج بگیرد، که بدون شک چنین خواهد بود، غیر قابل تصور نیست اگر آن زمان با یورش بی محابا به نمادهای مذهبی و اماکن مقدس اسلامی وَ هر آنچه نشانی از اسلام و آخوند دارد، آثار چهارده قرن تجاوز وحوش بیابان‌های عربستان به ایران را طی مدت کوتاهی بروبد و به زباله‌دان تاریخ بریزد.
خیزش دیماه در عین حال شکست علمای اسلام،  شکست روحانیت شیعه، شکست حکومت اسلامی و شکست اسلام در همه ابعادِ عقیده و عبادت، شریعت و نظام وَ سلوک و اخلاق را با صدای بلند اعلام کرد. اشتباه است اگر تصور کنیم که با سقوط جمهوری اسلامی فقط اسلام سیاسی است که شکست خورده و نابود می‌شود. این تازه از نتایج سحر است... به محض فروپاشی جمهوری اسلامی، نمایش عظیمی از فروپاشی باورها و اعتقادات اسلامی در زندگی و زبان و گفتار و رفتار مردم به ظهور خواهد رسید که نفرت عمیق ایران و ایرانی را از هر آنچه به آموزۀ اهریمن و آیین ضد بشر اسلام تعلق دارد نشان خواهد داد. امروز می‌توان اعلام کرد که ۱۴۰۰ سال حاکمیت اسلام و قرآن در ایران به نقطۀ پایان و بدون بازگشت خود رسیده است.

(۱) https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/10/28/1631164
(۲) https://www.radiofarda.com/a/iran-ampution-punishment-mashhad/28983358.html
-------------------------------------------------------------------------------------------------
سیامک مهر (پورشجری)
siamakmehr1960@gmail.com
https://gozareshbekhakeiran.blogspot.com